InfoTrade’s speerpunten voor Online Automotive Marketing in 2022

Ook dit jaar zijn er weer een aantal zaken waar wij extra aandacht aan besteden gezien hun belang. We werken hiervoor graag samen met ambitieuze autobedrijven.

  • Automation
    De volgende stap. Dus niet alleen verregaande optimalisatie van de marketingcampagnes, maar ook een koppeling met het aanbod. Hierdoor kunnen bijvoorbeeld de actuele vanafprijzen of modelinformatie in de advertenties worden getoond. Die worden hierdoor relevanter voor gebruikers en leveren een betere respons op.
  • Privacy
    Privacy proof meting op de eigen website, naar aanleiding van o.a. de privacywetgeving. We gaan hierbij van third party naar first party cookies. Er kan gebruik worden gemaakt van bijvoorbeeld server side tracking. Je hebt hierdoor zelf meer controle over de data en het werkt veiliger.
  • Digitalisering
    (Verdere) digitalisering van het autobedrijf. Denk o.a. aan een rendementsverbetering door het ook online kunnen inplannen van diverse werkplaatsservices. En daarnaast aankoop gerelateerde mogelijkheden zoals een online taxatie en het houden van een verkoopgesprek en het in real time bekijken van een auto via video. Er kan ook een customer data platform ontwikkeld worden. Zo’n klantgegevensplatform is een verzameling software die een blijvende, uniforme klantendatabase creëert die toegankelijk is voor andere systemen. Gegevens worden uit meerdere bronnen gehaald, opgeschoond en gecombineerd om een ​​enkel klantprofiel te creëren.
  • Content
    Aanpassing en uitbreiding van de inhoud van de website zodat die een verlengstuk van het autobedrijf is. De USP’s en de expertise van het autobedrijf moeten bijvoorbeeld duidelijk zichtbaar gemaakt worden. Daarnaast moeten bezoekers gemakkelijk kunnen vinden wat het autobedrijf precies voor hen kan betekenen. En na het bezoeken van de website moeten die (potentiële) klanten antwoord hebben gekregen op al hun vragen / waar ze naar op zoek waren.

Ook interessant: