Automotive websites voor de toekomst

‘Het draait om een goede relatie met Google én met je klant’

Iedereen in de autobranche weet het: online marketing biedt de beste kansen op succes. Zeker in de 1,5 meter-samenleving. Autokopers en leaserijders kiezen nu vaker voor het gemak van online oplossingen. 

Online marketing is sturen op data

Toch laten veel ondernemers kansen liggen. Online marketing is namelijk veel meer dan een website laten maken en wachten op een offerte-aanvraag. Het is sturen op data en het optimaliseren van salestrajecten en conversie. Het is transparant en volledig inzicht hebben in de customer journey, van de eerste klik tot en met de verkoop.

Kies voor een effectieve online marketing strategie

Dat is precies waar we onze klanten bij helpen. We helpen door antwoord te geven op de vragen waar leasemaatschappijen, merkdealers en autobedrijven mee worstelen: wat levert onze digitale marketing nou eigenlijk op? Wat gebeurt er als een klant op onze website komt? Welke advertenties scoren goed? Hoe zit het met mijn vindbaarheid? En hoe verbeter ik de conversie?

Met een automotive website van InfoTrade weet je alles over:

  • bezoekersaantallen
  • herkomst van bezoekers
  • online klikgedrag
  • best presterende pagina’s
  • effectiviteit van call to actions

Via Google Analytics heb je inzicht in:

  • offerte-aanvragen en andere leads
  • orders die hieraan gekoppeld zijn
  • welke bron (bijv. Google Ads of Video Ads) heeft gezorgd voor aanvragen en orders 
  • de waarde van geplaatste orders 
  • opbrengsten vs kosten

Lagere kosten, hogere opbrengst

Wat kan je met deze kennis? Je marketinginspanningen sturen en daarmee de kosten effectief toewijzen. We zorgen voor een optimaal presterende automotive website. Investeert niet langer in niet-renderende Google Ads. We helpen om effectieve campagnes op te zetten. Om effectief budgetten toe te wijzen voor renderende marketing op social media. We zorgen met SEO voor een optimale organische vindbaarheid van je automotive website in Google. En we verbeteren de conversie. Uiteraard zijn daarnaast ook automatische koppelingen mogelijk met bijvoorbeeld LEF (van UnameIT) en alle belangrijke occasionportals waaronder AutoScout24, Marktplaats en LeaseTrader. 

Heb je een autobedrijf? Wil je ook scoren met je website en beter presteren in Google? Maak dan je website ‘future proof’ met InfoTrade. Of kies voor een volledig nieuwe website. Het is de investering meetbaar waard. De pakketten voor een compleet nieuwe automotive website inclusief alle metingen starten vanaf € 6.000,- ex BTW.

InfoTrade is hét online marketingbureau voor de autosector. Neem contact met ons op voor een op maat gemaakt plan van aanpak.

‘Het draait om een goede relatie met Google én met je klant’

Iedereen in de autobranche weet het: online marketing biedt de beste kansen op succes. Zeker in de 1,5 meter-samenleving. Autokopers en leaserijders kiezen nu vaker voor het gemak van online oplossingen. 

Online marketing is sturen op data

Toch laten veel ondernemers kansen liggen. Online marketing is namelijk veel meer dan een website laten maken en wachten op een offerte-aanvraag. Het is sturen op data en het optimaliseren van salestrajecten en conversie. Het is transparant en volledig inzicht hebben in de customer journey, van de eerste klik tot en met de verkoop.

Kies voor een effectieve online marketing strategie

Dat is precies waar we onze klanten bij helpen. We helpen door antwoord te geven op de vragen waar leasemaatschappijen, merkdealers en autobedrijven mee worstelen: wat levert onze digitale marketing nou eigenlijk op? Wat gebeurt er als een klant op onze website komt? Welke advertenties scoren goed? Hoe zit het met mijn vindbaarheid? En hoe verbeter ik de conversie?

Met een automotive website van InfoTrade weet je alles over:

  • bezoekersaantallen
  • herkomst van bezoekers
  • online klikgedrag
  • best presterende pagina’s
  • effectiviteit van call to actions

Via Google Analytics heb je inzicht in:

  • offerte-aanvragen en andere leads
  • orders die hieraan gekoppeld zijn
  • welke bron (bijv. Google Ads of Video Ads) heeft gezorgd voor aanvragen en orders 
  • de waarde van geplaatste orders 
  • opbrengsten vs kosten

Lagere kosten, hogere opbrengst

Wat kan je met deze kennis? Je marketinginspanningen sturen en daarmee de kosten effectief toewijzen. We zorgen voor een optimaal presterende automotive website. Investeert niet langer in niet-renderende Google Ads. We helpen om effectieve campagnes op te zetten. Om effectief budgetten toe te wijzen voor renderende marketing op social media. We zorgen met SEO voor een optimale organische vindbaarheid van je automotive website in Google. En we verbeteren de conversie. Uiteraard zijn daarnaast ook automatische koppelingen mogelijk met alle belangrijke occasionportals waaronder AutoScout24, Marktplaats en LeaseTrader. 

Heb je een autobedrijf? Wil je ook scoren met je website en beter presteren in Google? Maak dan je website ‘future proof’ met InfoTrade. Of kies voor een volledig nieuwe website. Het is de investering meetbaar waard. De pakketten voor een compleet nieuwe automotive website inclusief alle metingen starten vanaf € 6.000,- ex BTW.

InfoTrade is hét online marketingbureau voor de autosector. Neem contact met ons op voor een op maat gemaakt plan van aanpak.

Contact

Automotive website pakket
× Vragen? 👉