Weet je wel echt wie je leads zijn?

Als bedrijf onderneem je allerlei activiteiten om in contact te komen met potentiële klanten. Het liefst bereik je direct de mensen die ook daadwerkelijk hun portemonnee trekken. Maar hoe kom je erachter wie dit zijn? Met Leadinfo heb je inzage in de bedrijven die op jouw website zijn geweest. 

Anonieme leads

Jij als bedrijf weet dat er genoeg leads of potentiële klanten rondlopen of surfen op het internet. Het probleem: ze weten jou niet te vinden of doen aan windowshoppen (kijken, kijken, niet kopen). Ze laten geen gegevens achter en blijven dus anoniem. In dat geval kan leadgeneratie jouw verkoop de lucht in laten schieten.

Anoniem

Leadgeneratie

Alle activiteiten die bedrijven ondernemen om in contact te komen met potentiële klanten vallen onder leadgeneratie oftewel de cruciale eerste stap in het verkoopproces. Alle leads die je hiermee verzamelt, belandt in de salesfunnel. Door een gerichte aanpak zorgt het er uiteindelijk voor of deze potentiële klant wel of niet over gaat tot de aankoop.

Kwalitatieve leads 

Nu betekent dit niet dat meer leads altijd beter is. Wanneer je leads genereert van hoge kwaliteit pak je pas echt winst. Afhankelijk van jouw niche waarin je werkt, heb je criteria samengesteld om de kwaliteit van een lead vast te stellen. Dit is voor elk bedrijf anders. 

Door je kwalitatieve leads te kunnen herkennen en verzamelen, kun je gerichter te werk gaan, waardoor de kans groter is dat de potentiële klant ook echt een klant wordt. Leadinfo kan je daarbij helpen. Leadinfo is een applicatie die de bezoekers van jouw website kunt herkennen aan de hand van hun IP-adres.

leads

Leadinfo 

Het programma koppelt e-mail- en adresgegevens en zelf eventuele LinkedIn-profielen. Hierdoor krijg je inzicht wie jouw (potentiële) klanten zijn. Daarnaast kun je in een overzichtelijke dashboard zien welke pagina’s van je website zijn bezocht en hoe lang. Dit geeft jou informatie over waar naar de bezoekers op zoek zijn. 

Leadinfo geeft je dus niet alleen een overzicht van elke website bezoeker, maar je kun ook de gedetailleerde browse-activiteit van elke lead zien. Door te kijken naar de totale tijd die op jouw website wordt gespendeerd, kun je in één oogopslag zien wie jouw beste leads zijn. Gebruikers met een koopintentie spot jij dus van mijlenver!

Je kan Leadinfo op verschillende manieren integreren. Door de gegevens van Google Ads en Leadinfo te bundelen, breng je het verhaal in beeld dat leadgeneratie heeft opgeleverd. Het is ook mogelijk om je klantgegevens te exporteren naar LinkedIn. Zo kun je leads retargeten met LinkedIn ads.

Ben jij benieuwd op wat voor manieren je Leadinfo nog meer kan integreren en hoe Leadinfo jou kan helpen met het genereren van kwalitatieve leads? Neem dan contact met ons op.

Ook interessant: