SEA

Wat is SEA?

SEA oftewel Search Engine Advertising omvat de betaalde advertenties in zoekmachines als Google of Bing. De Nederlandse vertaling is “zoekmachine marketing” en zijn advertenties die naar voren komen nadat je een zoekopdracht hebt gedaan in bijvoorbeeld Google of Bing. Met SEA kun je ervoor zorgen dat jouw website, op korte termijn, vindbaar is en je een dagelijkse stroom van bezoekers naar je website hebt. De meest bekende advertenties zijn dus de “Search Ads” . Echter bevat SEA via Google Ads nog meer mogelijkheden. Deze mogelijkheden leggen we hieronder uit.

SEA advertentie

Google Ads campagne

De meest bekende Google Ads campagne is de Search campagne: advertenties die worden weergegeven in de Google zoekmachine nadat je een zoekopdracht hebt gedaan. Via Google Ads kun je echter ook adverteren via het Display netwerk of via YouTube d.m.v. video adverteren. Hierbij ligt de focus meer op branding.

Vaak beginnen we met een Search campagne op jouw website snel vindbaar te maken. In de praktijk komen we helaas campagnes tegen waarmee door onwetendheid veel irrelevante bezoekers worden gegenereerd die niets opleveren. Voor die bezoekers betaal je Google echter wel! Een Google Ads campagne opzetten luistert daarom nauw.

Bing Ads

Microsoft heeft Bing opgezet. Bing is een zoekmachine die steeds groter wordt. Bing werkt samen met de zoekmachine Yahoo. Dit betekent twee verschillende zoekmachines, waar je advertentie allebei op wordt vertoond. Daarnaast kun je je Google Ads campagne gemakkelijk overzetten in Bing. Dat is makkelijk schakelen en bovendien heeft Bing hetzelfde systeem als bij Google Ads, dus je hoeft geen nieuw systeem uit te vogelen.

Is het slim om op Bing te adverteren? Ja! Waarom? Er is weinig concurrentie, er zijn lage klikprijzen en je hebt een groot bereik!

Hoe werkt SEA?

Het systeem van Google en Bing werkt aan de hand van een veiling. Je kunt, samen met andere websites, bieden op zoekwoorden. Deze zoekwoorden zijn de zoekwoorden die voor jou relevant zijn en waar je denkt potentiële leads uit te kunnen halen.

Dit laatste is voornamelijk belangrijk voor jouw bod. Klikken genereren vanuit de zoekcampagne is natuurlijk fijn, maar het uiteindelijke doel is dat het iets gaat opleveren. Vandaar dat het belangrijk is om conversiemeting in te stellen. Op deze manier kun je terugrekenen of jouw campagnes rendabel zijn.

Waarom jouw SEA campagnes uitbesteden aan InfoTrade?

InfoTrade heeft zich volledig gespecialiseerd in de automotive sector. Een team van specialisten helpt dealers, merkspecialisten, leasemaatschappijen en universele autobedrijven met hun digitale strategie en de implementatie daarvan. Het doel hiervan is om de omzet, het rendement en het inzicht te laten groeien aan de hand van realistische doelstellingen.

Wij kunnen een volledige (internationale) campagne opzetten bij Google Ads. Dit houdt o.a. in:

  • Samenstellen van duizenden relevante zoekwoorden
  • Uitsluiten van irrelevante zoekwoorden
  • Schrijven van verschillende effectieve advertentieteksten
  • Continu meten en analyseren van de resultaten

Tijdens het beheer gaan wij altijd uit van het principe ‘meer voor minder’. Dit houdt in dat wij streven naar meer gerichte bezoekers binnen je budget. Omdat de prestaties van de campagnes afhankelijk zijn van diverse factoren, vergt een succesvolle campagne doorgaans intensief beheer. Uiteindelijk streven wij naar zo laag mogelijke kosten per conversie.

Ook aan de slag met SEA?

Omdat wij overtuigd zijn van de adviezen die wij geven, bieden wij de quickscan altijd gratis aan. Want wie wil er nou niet meer winst, meer omzet en meer klanten?
De online kansen liggen voor het grijpen en wij willen je daarbij helpen. Vul vrijblijvend onze quickscan aanvraag in en wij bellen je binnen 24 uur terug (meestal eerder). Aarzel niet en laat ons jouw online kansen en mogelijkheden in kaart brengen!

Contact