6 boekentips om optimale resultaten uit je online marketing te halen

Tijdens de coronacrisis besteed je waarschijnlijk minder tijd met familie en vrienden. Er vinden minder sociale activiteiten plaats, waardoor je vaker thuis bent en op een andere manier je dag moet vullen. Het ligt misschien voor de hand om de tv aan te doen en een hele reeks Netflix series te kijken. Dit werkt vast goed tegen coronastress, maar wat als je er behoefte aan hebt om jezelf weer productief te voelen? Ga dan iets nieuws leren! Dit is het uitgelezen moment om iets te doen aan je online marketing skills. Hieronder geven wij vijf online marketing boekentips die jouw kennis enorm zullen vergroten.

1. Invloed – De zes geheimen van het overtuigen

Boek de zes geheimen van het overtuigen | InfoTrade Automotive

Geschreven door: Robert B. Cialdini

In dit boek wordt uitgelegd hoe je het gedrag van jouw websitebezoekers kunt beïnvloeden. Robert Cialdini bespreekt de zes geheimen van het overtuigen. Hoe zorg je ervoor dat mensen ja zeggen wanneer jij dat wilt? Het boek is vlot geschreven en is gemakkelijk te lezen door de aansprekende voorbeelden. Vooral voor marketeers die gericht zijn op het verhogen van conversies in online kanalen is dit een interessante aanrader om te lezen.

2. De online marketing tornado

Boek de online marketing tornado | InfoTrade Automotive

Geschreven door: Tonny Loorbach & Martijn van Tongeren

Dit online marketing boek legt in stappen uit hoe je meer bezoekers, leads en klanten krijgt via het internet. Het doel van het boek is om ondernemers een helpende hand te reiken, zodat ze niet verzuipen in alle mogelijkheden van het internet. Het boek is overzichtelijk en voorzien van een heleboel praktische tips. Absoluut een aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in online marketing. Een groot voordeel is dat dit boek gratis is! Je betaalt enkel de verzendkosten.

3. Marketingfacts Jaarboek

Marketingfacts 2020 2021 Jaarboek | InfoTrade Automotive

Geschreven door: Jeroen Mirck

Het Marketingfacts Jaarboek is een aanrader voor iedereen die zich met marketing bezig houdt en meer willen weten over de mogelijkheden in het vak. Het is een compleet handboek waarin alle facetten van online marketing worden behandeld. Daarbij worden de belangrijkste en meest actuele trends en ontwikkelingen toegelicht. Kortom een echte must-read voor (toekomstige) marketeers die zichzelf willen ontwikkelen binnen het vakgebied.

4. Basisboek Online Marketing: van strategie tot conversie

Basisboek online marketing | InfoTrade Automotive

Geschreven door: Marjolein Visser & Berend Sikkenga

Dit online marketing boek is geschreven door 30 vakspecialisten die het hele marketingproces doorlopen. Het boek helpt je om de basisprincipes van online marketing te begrijpen en is uitermate geschikt voor beginners. Naast het theoretische gedeelte staan er veel actuele voorbeelden en interessante cases in.

5. Doelgerichte SEO

Boek doelgericht SEO | InfoTrade Automotive

Geschreven door: Tonny Loorbach

Deze must-read is ideaal voor mensen die met SEO aan de slag gaan. Zo bespreekt de schrijver Tonny onderwerpen zoals zoekwoorden, backlinks, content en hij gaat in op de technische aspecten van SEO. Het online marketing boek is erg overzichtelijk en geeft met duidelijke uitleg en praktische voorbeelden weer hoe je Zoekmachine Optimalisatie kunt toepassen op je eigen website.

Boek de zes geheimen van het overtuigen | InfoTrade Automotive

1. Invloed – De zes geheimen van het overtuigen

Geschreven door: Robert B. Cialdini

In dit boek wordt uitgelegd hoe je het gedrag van jouw websitebezoekers kunt beïnvloeden. Robert Cialdini bespreekt de zes geheimen van het overtuigen. Hoe zorg je ervoor dat mensen ja zeggen wanneer jij dat wilt? Het boek is vlot geschreven en is gemakkelijk te lezen door de aansprekende voorbeelden. Vooral voor marketeers die gericht zijn op het verhogen van conversies in online kanalen is dit een interessante aanrader om te lezen.

Boek de online marketing tornado | InfoTrade Automotive

2. De online marketing tornado

Geschreven door: Tonny Loorbach & Martijn van Tongeren

Dit online marketing boek legt in stappen uit hoe je meer bezoekers, leads en klanten krijgt via het internet. Het doel van het boek is om ondernemers een helpende hand te reiken, zodat ze niet verzuipen in alle mogelijkheden van het internet. Het boek is overzichtelijk en voorzien van een heleboel praktische tips. Absoluut een aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in online marketing. Een groot voordeel is dat dit boek gratis is! Je betaalt enkel de verzendkosten.

Marketingfacts 2020 2021 Jaarboek

3. Marketingfacts Jaarboek

Geschreven door: Jeroen Mirck

Het Marketingfacts Jaarboek is een aanrader voor iedereen die zich met marketing bezig houdt en meer willen weten over de mogelijkheden in het vak. Het is een compleet handboek waarin alle facetten van online marketing worden behandeld. Daarbij worden de belangrijkste en meest actuele trends en ontwikkelingen toegelicht. Kortom een echte must-read voor (toekomstige) marketeers die zichzelf willen ontwikkelen binnen het vakgebied.

4. Basisboek Online Marketing: van strategie tot conversie

Geschreven door: Marjolein Visser & Berend Sikkenga

Dit online marketing boek is geschreven door 30 vakspecialisten die het hele marketingproces doorlopen. Het boek helpt je om de basisprincipes van online marketing te begrijpen en is uitermate geschikt voor beginners. Naast het theoretische gedeelte staan er veel actuele voorbeelden en interessante cases in.

5. Doelgerichte SEO

Geschreven door: Tonny Loorbach

Deze must-read is ideaal voor mensen die met SEO aan de slag gaan. Zo bespreekt de schrijver Tonny onderwerpen zoals zoekwoorden, backlinks, content en hij gaat in op de technische aspecten van SEO. Het online marketing boek is erg overzichtelijk en geeft met duidelijke uitleg en praktische voorbeelden weer hoe je Zoekmachine Optimalisatie kunt toepassen op je eigen website.

Ook interessant:

× Vragen? 👉