Succesvolle Google Ads aanpak voor Verano België

Verano Nederland is al jarenlang een trouwe klant van InfoTrade. In 2018 maakte de Belgische tak ook de overstap van een ander bureau naar ons. En met succes!

Resultaten

Verano Nederland is al jarenlang een trouwe klant van InfoTrade. In 2018 maakte de Belgische tak ook de overstap van een ander bureau naar ons. En met succes!

 

Resultaten

Het probleem

Het probleem waar Verano België tegen aanliep was een structuur in hun Google Ads campagnes die moeilijk te begrijpen viel. Dit is ook een ingewikkeld punt, Verano België heeft namelijk verschillende dealers door het land met ieder een eigen regio en budget. De ene verkoopt wel rolluiken de ander weer alleen screens. Daarnaast is ook nog een verschil in taal. De ene regio spreekt Frans, de ander Vlaams de ander weer Nederlands en Frans. Met andere woorden waar targeten we nou wie, in welke taal en met welk product?

De oplossing

Wij hadden inmiddels al een aantal jaren de campagnes van Verano Nederland in ons beheer toen we de vraag vanuit België ontvingen “hoe krijgen we meer inzicht in de campagnes en wat deze ons opleveren”.

We zijn hiermee aan de slag gegaan en met mooie resultaten!

Onderverdeling per regio
We zijn gestart met specifieke campagnes per dealer. Zo konden we gemakkelijk filteren op de producten die deze dealer verkoopt. Door de regio’s goed af te bakenen zorgden we ervoor dat de dealers niet concurreerden met elkaar én dat een bezoeker niet naar een dealer werd gestuurd die veel te ver rijden was.

Conversiemeting
Na de onderverdeling was het tijd om het volgende punt de tackelen: “wat komt eruit?”. Het doel was om Verano België meer inzicht te geven in hun marketing inspanningen. Door goed meetbaar te maken wanneer iemand een brochure-aanvraag of een contactaanvraag verstuurde wisten we voor Verano inzichtelijk te maken wat de campagnes opleveren.

Het resultaat

Deze aanpassing en de optimalisatie gedurende het jaar heeft ervoor gezorgd dat de aanvragen voor Verano België in 2018 met 50% zijn gestegen t.o.v. 2017 en dat tegen dezelfde kosten per lead. Een resultaat waar ze enorm blij mee zijn!

 

Ook interessant: