Occasions plaatsen op Google

Google is de grootste zoekmachine van ons land. Auto’s posten op Google is voor autodealers en universele autobedrijven dan ook cruciaal om meer omzet te realiseren. Autobedrijven die hun occasions willen plaatsen op Google kunnen dit op verschillende manieren doen. Je kan de organische vindbaarheid van je eigen website verbeteren en meer zoekverkeer naar je website leiden, of je kan kiezen voor Google Ads. Ook kan je inzetten op een combinatie van deze twee mogelijkheden. Hieronder beschrijven we enkele voor- en nadelen van de verschillende manieren om auto’s te posten op Google.

Auto’s posten via je eigen website

Het is voor autobedrijven de grootste uitdaging om de vindbaarheid van hun eigen website te verbeteren. Zeker als het gaat om het plaatsen van occasions in Google is de concurrentie moordend. Die concurrentie bestaat namelijk uit de grote portals zoals Gaspedaal, Marktplaats, Autotrack en Autotrader. Ook zij willen met hun websites hoog in
Google scoren en hebben er de budgetten voor om dat te realiseren. Auto’s posten op Google zal voor het individuele autobedrijf het meest succesvol zijn wanneer het aanbod uniek is, bijvoorbeeld bij merkspecialisten met unieke occasions voor hele specifieke klanten.

Adverteren met Google Ads

In alle andere gevallen zal adverteren via Google Ads het meest effectief zijn. Het voordeel van Google Ads is dat de advertenties direct zichtbaar zijn. Dit in tegenstelling tot het verbeteren van de organische vindbaarheid, waar zeker enkele weken en vaak maanden overheen gaan. Bovendien is zoekmachine-optimalisatie een discipline waar vaak een specialist voor moet worden ingeschakeld. Toch geldt hetzelfde ook voor occasions posten in Google Ads. Het advertentiesysteem van Google biedt ongelooflijk veel mogelijkheden voor het aanmaken van advertenties en om deze gericht onder de aandacht van je doelgroep te brengen. Ermee beginnen kan overweldigend zijn en veel mensen zien door de vele mogelijkheden niet waar ze moeten beginnen.

Effectief auto’s posten op Google

Zoekmachine-optimalisatie en Google Ads zijn effectieve manieren om auto’s te posten. Maar het is ook een vak apart en om het goed te doen is ook hier specialistische hulp gewenst. Bij InfoTrade zijn we gespecialiseerd in online marketing voor autobedrijven. We helpen de autobranche betere resultaten te halen uit Google door effectieve
advertentiecampagnes. Daarnaast ontwikkelen we effectieve campagnes voor social media als Facebook en YouTube, alles met als doel meer rendement te halen uit elke geïnvesteerde euro.


Wij weten hoe je Google succesvoller kan inzetten. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op!

Ook interessant:

× Vragen? 👉