Online marketing voor leasemaatschappijen

De mobiliteit in Nederland is aan het veranderen. Hadden we ‘vroeger’ alleen de traditionele leaseauto van de zakelijke rijder, tegenwoordig kunnen werknemers met een mobiliteitsbudget kiezen voor verschillende vormen van vervoer. De leaseauto is daar zeker onderdeel van, maar er is nu ook concurrentie van de leasefiets, zakelijk autodelen op abonnementsbasis en zelfs het OV. Tegelijkertijd is er de enorm toegenomen populariteit van private lease, waarmee leasemaatschappijen een nieuwe doelgroep hebben aangeboord.

Je online marketing goed in de vingers 

Er wordt dus op verschillende fronten gevochten om de aandacht van de mobiliteitsconsument. Dit is niet langer strikt het domein van de grootzakelijke wagenparkbeheerder, maar van een steeds meer versnipperd speelveld. Vaak met nieuwe spelers uit onverwachte hoek. En in dat speelveld is het nu van het grootste belang dat je als leasemaatschappij en wederverkoper je online marketing goed in de vingers hebt. Wie dat niet heeft loopt de kans van het veld te worden gespeeld door de concurrent die het net even wat slimmer aanpakt.

Kies je online strategie 

Voor de zakelijk markt zijn en blijven totaaloplossingen de sleutel tot succes. De klant wil ontzorgd worden in zijn mobiliteit en vraagt steeds vaker maatwerk en flexibele producten. Die flexibiliteit dient ook in de marketing terug te komen. Meer gericht op de doelgroep, meer maatwerk en een persoonlijke benadering voor bijvoorbeeld wagenparkbeheerders. 

Facebook, LinkedIn

Aan de ander kant vereist de private leaserijder een zijn eigen unieke online marketing strategie. De privérijder wil ook dat alle zorgen uit handen worden genomen, maar moet op een even unieke manier worden benaderd als de zakelijke klant. Een andere toon, en via andere kanalen. Voor de privérijder zal een Facebook-campagne eerder geschikt zijn, de zakelijke rijder wordt met LinkedIn als marketingkanaal eerder bereikt. 

YouTube

En dan is er nog YouTube. Het is op YouTube heel goed mogelijk om met een korte video je potentiële klanten te bereiken met een persoonlijke boodschap. Dat kan ook nog eens relatief goedkoop en snel. En dankzij de groei van YouTube bereik je  een groot publiek van potentiële leaseklanten of consumenten die op zoek zijn naar een private lease auto.

InfoTrade helpt 

Automotive marketing is een vak apart. Zelf een succesvolle marketingcampagne opzetten is complex en vaak ontbreekt het aan de juiste kennis om dit voor elkaar te boksen. Gelukkig zijn daar de specialisten van InfoTrade die het gevecht kunnen winnen. Onze kennis van de automotive sector en de leasebranche in het bijzonder stelt ons in staat voor onze klanten, leasemaatschappijen en wederverkopers, aantoonbaar effectieve marketingstrategieën te ontwikkelen. Dit doen we onder andere via zoekmachine optimalisatie (SEO), content marketing, conversie optimalisatie, marketing automatisering, Facebook ads, Google ads en YouTube adverteren. Het resultaat? Meer aanvragen en meer klanten!

InfoTrade is hét automotive marketingbureau voor het ontwikkelen en implementeren van een effectieve digitale strategie voor leasemaatschappijen. 

Meer weten? Neem dan contact met ons op!