Online marketing voor garages en schadeherstelbedrijven

Online marketing is belangrijk voor auto-importeurs en merkdealers, en ook als universeel garagebedrijf of schadeherstelbedrijf kan je enorm veel profijt hebben van doelgerichte marketing op het internet. Sterker nog, als je kijkt naar de enorme groei van de occasionhandel de laatste tijd is het misschien nog wel belangrijker! We zullen uitleggen waarom.

Met online marketing denk je misschien al snel aan dure pakketten van hippe internet marketing bureaus die je gouden bergen beloven. Een nieuwe website bomvol functionaliteit die je meer ‘leads’ gaat opleveren, een Facebook-account en natuurlijk Instagram voor de jongere generatie. Dit zijn zeker elementen die onderdeel kunnen uitmaken van een online strategie, maar dat hoeft niet altijd. Bij InfoTrade begrijpen we dat. De wensen en verwachtingen zullen voor het universele garagebedrijf anders zijn dan voor een merkdealer. Hetzelfde geldt voor schadeherstelbedrijven.

Online marketing voor garages

Voor het zelfstandige garagebedrijf biedt InfoTrade een breed pakket aan automotive marketingdiensten die de online vindbaarheid in Google verbeteren en die ervoor zorgen dat vooral de lokale klant zijn weg vindt naar de showroom of werkplaats. De eigen website zal hierin het startpunt zijn. Zo kunnen onze experts een scan uitvoeren van de site en een voorstel doen voor verbeteringen om de conversie te verbeteren. Dat wil zeggen dat bezoekers worden aangezet tot actie. Dit kan bijvoorbeeld een aanvraag zijn voor onderhoud, of het aanvragen van informatie over het occasionaanbod. Belangrijkste doel van deze verbeteringen is om de website optimaal onder de aandacht te brengen van autokopers in de regio, en om ze aan te sporen actie te ondernemen. Na het optimaliseren van de website is de volgende stap het promoten van het garagebedrijf op social media. We bepalen welke kanalen we het beste kunnen inzetten en waar je effectief kan adverteren. Het adverteren op Facebook en YouTube is zeer effectief en nog betaalbaar ook. Je bereikt een groot publiek maar belangrijker nog: je bereikt precies de juiste doelgroep. En dat betaalt zich aantoonbaar terug in meer klantcontact.

Online marketing voor schadeherstelbedrijven

Ook voor schadeherstelbedrijven is online marketing in deze tijden een must. Zeker, een groot deel van de schadestroom wordt door de verzekeraars aangestuurd, maar daarnaast is er nog een flinke kluif aan niet-gestuurde schadestroom waar slimme ondernemers op kunnen inspringen. Denk aan alle schadegevallen die niet worden gedekt door een verzekering. Veel auto-eigenaren willen deze schades wel degelijk laten repareren, ook al moeten ze het zelf betalen. Dit zijn de schadegevallen waarvoor men op Google gaat zoeken naar het schadebedrijf in de buurt. Of het schadebedrijf met de beste deal. Hoe dan ook, ook hier geldt dat een geoptimaliseerde website in combinatie met slim adverteren op social media wonderen kunnen doen. En misschien geldt het wel meer nog dan voor garagebedrijven want adverteren op social media gebeurt momenteel nog weinig door de schadebranche. Hier liggen dus kansen voor de schadebedrijven die hier wél actief mee aan de slag gaan!

InfoTrade is hét automotive marketingbureau voor het ontwikkelen en implementeren van een effectieve digitale strategie voor garagebedrijven en schadeherstelbedrijven.

Meer weten? Neem dan contact met ons op!

× Vragen? 👉