Online marketing voor autobedrijven

Ondanks de negatieve berichten in de media over de autobranche, met gekelderde verkoopcijfers en  lagere rendementen als hoofdmoot, is er voor universele autobedrijven en merkspecialisten zeker geen reden om bij de pakken neer te gaan zitten. Sterker nog, waar de nieuwverkopen door corona zijn gedaald is de vraag naar jonge occasions juist gegroeid. Vanuit veiligheidsoverwegingen stappen veel OV-reizigers over op de auto zo blijkt uit onderzoek. De Bovag verwacht er zelfs 175.000 potentiële autokopers bij die nu de aanschaf van een auto voor woon-werkverkeer overwegen.

Autobedrijf scoort met online strategie

Deze nieuwe klanten zullen veelal uit een jongere doelgroep komen. Ze zijn gewend om met het openbaar vervoer te reizen, om online zaken te doen en willen vooral ontzorgd worden in hun zoektocht naar een gebruikte auto. Autobedrijven die hun online marketing en social media op orde hebben scoren bij deze doelgroep beter dan het autobedrijf dat strikt adverteert via de bekende occasionportals. Voor veel kopers is het hun eerste aanschaf, ze willen weten met wie ze zaken doen en dat betekent dat je als autobedrijf eerst het vertrouwen moet winnen van je klant. Een slimme, professionele online strategie helpt daarbij.

Automotive marketing uitbesteden

Maar hoe pak je dat aan, zo’n online strategie? Hoe word je beter vindbaar in Google en zet je social media als Facebook en YouTube effectief in om je klanten te bereiken? Zelf je marketing opzetten is tijdrovend. Een goede marketingstrategie ontwikkelen kost tijd die ergens anders weggehaald moet worden. Uitbesteden aan een professionele automotive organisatie als InfoTrade is dan een goede optie. Je betaalt er voor, maar onder de streep is de winst groter. We realiseren meetbaar effect door beter te scoren in Google, meer websitebezoek en meer conversie!

SEO voor autobedrijven

Als je in zee gaat met InfoTrade voor je automotive marketing dan haal je kwaliteit in huis. Al sinds 2002 leveren we diensten op het gebied van zoekmachine-optimalisatie (SEO) voor autobedrijven. Niet voor niets zijn we recent genomineerd voor de titel ‘Best Use of Search – Automotive’ bij de European Search Awards. We zijn er enorm trots op een positie te hebben veroverd tussen de toonaangevende digitale marketingbureaus in Europa die met hun beste SEO en SEA cases meedingen naar de titel.

Kennis van online marketing

Als autobedrijf profiteer je van onze kennis van online marketing! Onze focus is op de automotive, we komen uit de branche, weten wat er speelt en weten vooral ook hoe je online klanten effectief moet bereiken, hoe je ze naar je bedrijf trekt en hoe je de conversie verbetert. Dat kan beginnen met een nieuwe website, of het optimaliseren van de bestaande site door alles meetbaar te maken. Daarnaast bieden we oplossingen voor ‘branding’ (meer naamsbekendheid) via Google Ads en Google Display, conversie optimalisatie, video-adverteren op YouTube en zijn we sterk in het ontwikkelen van je social media marketingstrategie.

InfoTrade is hét automotive marketingbureau voor het ontwikkelen en implementeren van een effectieve digitale strategie voor merkdealers, merkspecialisten en universele autobedrijven. 

Meer weten? Neem dan contact met ons op!