AutoScout24 neemt portals LeaseTrader en LeaseVergelijker over

Het Duitse LeasingMarkt, onderdeel van AutoScout24, neemt de Nederlandse portals LeaseTrader en LeaseVergelijker over. De snelgroeiende portals zijn in Nederland marktleider op het gebied van zakelijke- en privatelease aanbiedingen, voor zowel nieuwe als gebruikte auto’s.

In LeaseVergelijker hebben we een partner gevonden met een gedeelde filosofie waarmee we ons populaire marktconcept verder kunnen uitrollen in de Nederlandse markt. “LeasingMarkt.de, AutoScout24 en LeaseVergelijker bieden een sterke synergie, die we willen gebruiken om de Nederlandse leasemarkt transparanter en duidelijker te maken”, zegt Robin Tschöpe, Co-CEO van LeasingMarkt.de.

In Nederland wordt meer dan de helft van de nieuw verkochte auto’s ingezet als leaseauto. Ook worden steeds meer jong gebruikte auto’s aangeboden als leaseauto. Met de komst van portalen LeaseTrader en LeaseVergelijker wordt dealers, autobedrijven en leasemaatschappijen de mogelijkheid geboden de doelgroep die een auto wil leasen te bereiken met hun specifieke aanbiedingen.

Wilbert Philippo, oprichter van LeaseVergelijker en LeaseTrader, blijft deel uitmaken van het team en is optimistisch over de toekomst: “Ik ben erg blij om deel uit te maken van de AutoScout24- en LeasingMarkt-familie. Onze lokale marktkennis ontmoet jarenlange ervaring in technologie en marketing, dus de bundeling van onze expertise biedt de beste voorwaarden voor een succesvolle toekomst.”

LeaseTrader en LeaseVergelijker zullen het huidige model van LeasingMarkt, waarbij dealers en leasemaatschappijen gratis hun auto’s kunnen adverteren, verder uitrollen. Er wordt alleen afgerekend op basis van ontvangen leads.

“Met de overname van de portals LeaseVergelijker en LeaseTrader kunnen we de Nederlandse consument en het bedrijfsleven nog meer opties bieden voor het rijden van een eigen auto: kopen, leasen of het nemen van een auto-abonnement. Andersom biedt het de autobedrijven ook meer opties om al deze consumenten snel en effectief te bereiken. Een perfecte aanvulling op onze strategie,” aldus Dorianne Richelle, Country.

Ook interessant: