VBDC

Wat is een VBDC? VBDC, Virtual BDC of Virtual Business Development Center in Automotive: Zie BDC maar dan als een soort service. Dus buiten het autobedrijf om. Een bedrijf die uit naam van verschillende autobedrijven deze werkzaamheden verricht. Laatste update: september 2021

Tableau

Wat is Tableau? Tableau is de naam van business intelligence en analyse software. Laatste update: september 2021

Storytelling

Wat is Storytelling? Er is sprake van storytelling als (droge) feiten verbonden worden door een emotionele vaak dramatische lijn waardoor ze beter doordringen bij de ontvanger en langer onthouden worden. Laatste update: september 2021

ROI

Wat betekent ROI? Return On Investment, ROI is de verhouding tussen opbrengsten en investeringen aan. Meestal drukt men dit uit in een percentage. Bij een ROI van 100% is de gestegen omzet gelijk aan investering die daar mee samenhangt. Laatste update: september 2021

Purpose marketing

Wat is purpose marketing? Purpose marketing, ook wel betekenisvolle marketing genoemd, is een strategie waarbij een bedrijf zich richt op het maken van positieve impact op maatschappelijke, culturele of milieugerelateerde kwesties als een integraal onderdeel van hun merkidentiteit en bedrijfsstrategie. Laatste update: juni 2023

Push marketing

Wat is push marketing? Push marketing daarentegen is een strategie die erop gericht is om jouw product of dienst direct aan de klant te ‘pushen’. Dit kan gedaan worden via technieken zoals direct mail, e-mailmarketing, tv- en radiocommercials, en verkopen via winkels. Laatste update: juli 2023

Pull Marketing

Wat is pull marketing? Pull marketing is een strategie die erop gericht is om klanten actief naar jouw merk of product te laten zoeken. Dit wordt gedaan door het bewustzijn en de interesse in jouw product te verhogen, vaak via technieken zoals zoekmachineoptimalisatie (SEO), content marketing, social media marketing en merkcreatie. Het idee is dat […]

PIM

Wat betekent PIM? PIM, Product Information Management, ook wel Product Content Management genoemd richt zich op het ondersteunen van het verkoopproces door het geven van productinformatie. Deze informatie volgt de levenscyclus van het product en kan via verschillende media worden aangeboden, zoals een website of gedrukte catalogus. Laatste update: september 2021