Showroom nu open op afspraak

Gelukkig! De showrooms van autobedrijven mogen weer open. Voorwaarde is dat er een afspraak wordt gepland die minimaal vier uur van tevoren is gemaakt. Er morgen verder maximaal twee klanten per verdieping ontvangen worden. De afspraak moet minimaal tien minuten duren.

Hoe informeer je de online bezoeker?

Je wilt natuurlijk de online bezoeker zo snel mogelijk informeren en faciliteren om gebruik te maken van deze versoepeling. Onderstaand drie belangrijke stappen die je zou kunnen nemen om te zorgen dat je klanten snel weer bij jou de showroom in lopen!

1 Zoek een online afspraken tool 

Wij gebruiken zelf Calendly (gratis) wat gekoppeld is met onze agenda’s. Zie het voorbeeld op onze pagina “Plan nu een gratis adviesmeeting” Er zijn uiteraard ook diverse andere afspraken tools te vinden. Maar belangrijk is dat de bezoeker makkelijk zelf zijn afspraak kan plannen doordat hij inzicht heeft in de beschikbaarheid en de afspraak op elk moment zelf kan inplannen. 

2 Maak een vermelding op je website

Maak een duidelijke vermelding op je website. Liefst op de homepage en op de contactpagina. In de vermelding geef je duidelijk aan hoe de online bezoeker makkelijk en snel een afspraak voor een showroom bezoek kan plannen.

showroom open op afspraak
3 Plaats een update op Google Mijn Bedrijf 

Plaats een COVID-19-update op je Google Mijn Bedrijf (voorheen Google Maps) vermelding. Je kan in een dergelijke vermelding zelfs een direct call-to-action button plaatsen en directe link toevoegen om de bezoeker een afspraak te laten plannen.

*Pas ook eventueel de “call-to-actions” van je online campagnes aan. Bijvoorbeeld in “Plan een afspraak”.

Adviesmeeting

Wil je weten hoe InfoTrade jou kan helpen met je digitale strategie en implementatie?
Plan dan een “Adviesmeeting”. Dat is een vrijblijvende video call van 30 minuten met een van de InfoTrade partners, via Microsoft Teams, Google Meet of Zoom. Op de dag en tijdstip dat jou het beste uitkomt!

Ook interessant: