Is adverteren op Facebook effectief voor de automotive?

Facebook is met ruim 7 miljoen gebruikers in Nederland het meest populaire social media platform van Nederland. Nu is het ‘toeval’ dat precies de doelgroep die dit platform gebruikt dat je als merkdealer of universeel autobedrijf wil bereiken!

De automotive ontdekt Facebook

De grootste en meest stabiele groep Facebook-gebruikers is tussen de 20 en 80 jaar, exact de doelgroep. Het is dan ook niet voor niets dat steeds meer bedrijven in de automotive Facebook ontdekken als effectief marketingkanaal voor hun eigen doelgroep. Dat kan op verschillende manieren.

Je kan een eigen bedrijfspagina aanmaken op Facebook en dagelijkse posts maken over nieuwe auto’s en occasions. Daarnaast is Facebook natuurlijk uiterst geschikt om leuke video’s te delen over de auto’s in je showroom of over je bedrijf.

Kies je voor een bedrijfspagina?

Een bedrijfspagina maken voor je automotive bedrijf is gratis en kan daarom een goed startpunt zijn. Het onderhouden van een Facebook-pagina kost alleen wel veel tijd, en we zien bij InfoTrade dan ook vaak dat autobedrijven er enthousiast aan beginnen, maar dat er op de lange termijn steeds minder berichten worden gepost en de interactie met kopers verdwijnt.

Effectief adverteren op Facebook

Een andere, meer effectieve manier om Facebook in te zetten is adverteren op Facebook. In tegenstelling tot een bedrijfspagina heb je met een Facebook-advertentie de mogelijkheid om heel nauwkeurig een bepaald aantal mensen te bereiken die voldoen aan een specifiek profiel, bijvoorbeeld hoger opgeleiden tussen 30 en 40 jaar in de stad Groningen. Facebook Ads werkt dus veel nauwkeuriger dan wanneer je zelf potentiële autokopers wilt bereiken met een bedrijfspagina. 

Facebook catalogus 

Naast het ’traditioneel’ adverteren via Facebook kun je ook eenvoudig leads genereren door (een deel van) je autovoorraad automatisch middels Facebook catalogus advertenties te promoten. Facebook gebruikers krijgen een advertentie te zien met een aantal ‘producten’ (jouw auto’s) inclusief prijs en de knop ‘shoppen’. Wanneer zij op deze knop drukken worden zij gelijk doorgeleid naar jouw website. 

Dé specialist in online marketing voor automotive bedrijven

Daar komt bij dat adverteren op Facebook zeer betaalbaar is, en dat je de kosten goed kan beheren. Bovendien verzamelt Facebook zoveel data dat je heel nauwkeurig het effect van een advertentie kan meten. Als specialist in online marketing voor automotive bedrijven geloven we dan ook in de kracht van adverteren op Facebook, maar we zien ook de nadelen.

Facebook biedt namelijk zoveel mogelijkheden om advertenties in te richten dat het overweldigend kan zijn. Want hoe maak je een advertentie? Hoe bepaal je je doelgroep? Hoe zorg je ervoor dat elke advertentie maximaal scoort? En wat is een Facebook Pixel eigenlijk?

Gegarandeerd succes

Bij InfoTrade helpen we dealerholdings, merkdealers, merkspecialisten en universele autobedrijven om het maximale rendement te halen uit hun Facebook campagnes. We zorgen voor de juiste doelgroepstrategie, we optimaliseren advertenties en analyseren de resultaten. Dat doen we met gegarandeerd succes!

Wil je ook adverteren op Facebook met je automotive website? Neem dan vandaag nog contact met ons op!

Ook interessant: