Inzet van Google en YouTube geeft jouw onderneming vleugels.

Onze eigen Wilbert Philippo sprak afgelopen zomer op het Mobiliteitsfestival. Voor wie Wilbert (nog) niet kent: hij is de drijvende kracht achter zowel Leasevergelijker, LeaseTrader als InfoTrade. Zijn stelling is en blijft: De inzet van Google en YouTube geven mijn bedrijf vleugels. Op zijn eigen herkenbare en energieke manier praat hij hier bovendien graag over. Hij weet daarmee iedereen te bereiken door pakkende voorbeelden en prachtige statistieken.

Stijging door de combinatie Google en YouTube

Wilbert heeft alle deelnemers aan het Mobiliteitsfestival laten zien hoe ondernemingen tot grote hoogte kunnen stijgen door middel van de krachtige combinatie van Google en YouTube. Een online video leidt tot actie.

YouTube cijfers zijn indrukwekkend

YouTube behoort tot de top 3 van meest bezochte websites wereldwijd. De dochteronderneming van Google is goed voor zo’n 300.000 nieuwe video’s per maand, waar iedereen filmpjes kan uploaden. Voor ondernemingen is het in het bijzonder belangrijk om een YouTube kanaal te hebben. Maar ook om connecties krijgen met bekende en minder bekende YouTubers, die regelmatig filmpjes plaatsen.

Facts en figures op een rijtje:

  • 1,9 miljard ingelogde gebruikers per maand
  • Elke dag een miljard uur aan video weergaves
  • 300 uur video upload per minuut
  • 70% van de weergaves op mobiele apparaten
  • Gemiddelde kijkduur (mobiel) is 40 minuten +50% y/y
  • 9% van het MKB gebruikt YouTube
  • Grootste aandeel in de leeftijdsgroep 35-44 (26%)

Video advertentie op YouTube

Door videoadvertenties te plaatsen via Google Ads worden filmpjes weergegeven aan consumenten die interessant zijn als doelgroep. YouTube targeting zorgt ervoor dat, mits op de juiste manier ingesteld, u relevant publiek bereikt. Een goed voorbeeld van een video laten wij hier zien. Hieronder de targeting en resultaten van de video campagne:

Gebruikte retargeting:

  • In-Market occasions, retargeting
  • Straal van 20 km rond de vestiging (ex retargeting)

Resultaten van video advertentie

  • Sinds februari meer dan 300.000 vertoningen
  • Meer dan 100.000 views
  • 123 ingevulde interesse formulieren
  • 83 proefrit/offerte/taxatie aanvragen

Wist u bijvoorbeeld dat:

  • 26% van de autokopers daadwerkelijk een conversie heeft gedaan op de website van de dealer?
  • 95% van de (nieuwe) autokopers zich online heeft georiënteerd voor de aankoop in de showroom.

Tips voor het juiste gebruik van Video advertenties

  • Zorg ten eerste dat KPI’s duidelijk zijn en goed zijn ingesteld
  • Een volledige bedrijfsvermelding waardoor uw bedrijf duidelijk zichtbaar is
  • Gebruik Call Tracking en Call Track manager, hierdoor zijn telefonische leads inzichtelijk
  • Maak maximaal gebruik van de AI (Artificial Intelligence) van Google
  • Implementeer Store Visits, om de zodoende de resultaten te kunnen meten
  • Ga serieus aan de slag met video. Zorg voor een professionele video met de juiste doelstelling
  • Als laatste: Combineer branding en conversie campagnes

Google en YouTube inzetten voor uw onderneming

Is het bovenstaande interessant voor jouw onderneming? InfoTrade helpt jou graag bij het realiseren van de vleugels waar Wilbert het over heeft. Wij helpen je namelijk met de juiste online campagne zodat je resultaatgericht bezig bent. Contact krijgen met ons is eenvoudig! Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 09:00 tot 21:00 uur op 023 540 60 85. Ook kun je gebruikmaken van ons contactformulier waar je jouw gegevens kunt achterlaten, zodat wij jou snel kunnen helpen met al jouw vragen.

Onze eigen Wilbert Philippo sprak afgelopen zomer op het Mobiliteitsfestival. Voor wie Wilbert (nog) niet kent: hij is de drijvende kracht achter zowel Leasevergelijker, LeaseTrader als InfoTrade. Zijn stelling is en blijft: De inzet van Google en YouTube geven mijn bedrijf vleugels. Op zijn eigen herkenbare en energieke manier praat hij hier bovendien graag over. Hij weet daarmee iedereen te bereiken door pakkende voorbeelden en prachtige statistieken.

Stijging door combinatie Google en YouTube

Wilbert heeft alle deelnemers aan het Mobiliteitsfestival laten zien hoe ondernemingen tot grote hoogte kunnen stijgen door middel van de krachtige combinatie van Google en YouTube. Een online video leidt tot actie.

YouTube cijfers zijn indrukwekkend

YouTube behoort tot de top 3 van meest bezochte websites wereldwijd. De dochteronderneming van Google is goed voor zo’n 300.000 nieuwe video’s per maand, waar iedereen filmpjes kan uploaden. Voor ondernemingen is het in het bijzonder belangrijk om een YouTube kanaal te hebben. Maar ook om connecties krijgen met bekende en minder bekende YouTubers, die regelmatig filmpjes plaatsen.

Facts en figures op een rijtje:

  • 1,9 miljard ingelogde gebruikers per maand
  • Elke dag een miljard uur aan video weergaves
  • 300 uur video upload per minuut
  • 70% van de weergaves op mobiele apparaten
  • Gemiddelde kijkduur (mobiel) is 40 minuten +50% y/y
  • 9% van het MKB gebruikt YouTube
  • Grootste aandeel in de leeftijdsgroep 35-44 (26%)

Video advertentie op YouTube

Door videoadvertenties te plaatsen via Google Ads worden filmpjes weergegeven aan consumenten die interessant zijn als doelgroep. YouTube targeting zorgt ervoor dat, mits op de juiste manier ingesteld, u relevant publiek bereikt. Een goed voorbeeld van een video laten wij hier zien. Hieronder de targeting en resultaten van de video campagne:

Gebruikte retargeting:

  • In-Market occasions, retargeting
  • Straal van 20 km rond de vestiging (ex retargeting)

Resultaten van video advertentie

  • Sinds februari meer dan 300.000 vertoningen
  • Meer dan 100.000 views
  • 123 ingevulde interesse formulieren
  • 83 proefrit/offerte/taxatie aanvragen

Wist u bijvoorbeeld dat:

  • 26% van de autokopers daadwerkelijk een conversie heeft gedaan op de website van de dealer?
  • 95% van de (nieuwe) autokopers zich online heeft georiënteerd voor de aankoop in de showroom.

Tips voor het juiste gebruik van Video advertenties
  • Zorg ten eerste dat KPI’s duidelijk zijn en goed zijn ingesteld
  • Een volledige bedrijfsvermelding waardoor uw bedrijf duidelijk zichtbaar is
  • Gebruik Call Tracking en Call Track manager, hierdoor zijn telefonische leads inzichtelijk
  • Maak maximaal gebruik van de AI (Artificial Intelligence) van Google
  • Implementeer Store Visits, om de zodoende de resultaten te kunnen meten
  • Ga serieus aan de slag met video. Zorg voor een professionele video met de juiste doelstelling
  • Als laatste: Combineer branding en conversie campagnes

Google en YouTube inzetten voor uw onderneming

Is het bovenstaande interessant voor jouw onderneming? InfoTrade helpt jou graag bij het realiseren van de vleugels waar Wilbert het over heeft. Wij helpen je namelijk met de juiste online campagne zodat je resultaatgericht bezig bent. Contact krijgen met ons is eenvoudig! Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 09:00 tot 21:00 uur op 023 540 60 85. Ook kun je gebruikmaken van ons contactformulier waar je jouw gegevens kunt achterlaten, zodat wij jou snel kunnen helpen met al jouw vragen.

Ook interessant:

× Vragen? 👉