Update Google bedrijfsvermelding v.w.b. corona maatregelen

Wellicht ben je onderstaande melding al tegengekomen in je Google Ads account:


Zoals eerder besproken in het artikel:
Corona ontwikkelingen: vijf tips voor (automotive) bedrijven zijn mensen nu onzeker en is het aan te bevelen om jouw klanten duidelijk te informeren hoe ze met jouw bedrijf nu in contact kunnen komen. De Google Maps / Google bedrijfsvermelding of bedrijfsprofiel speelt hier een belangrijke rol in.

Er zijn verschillende opties die jou de mogelijkheid bieden om (potentiële) klanten op de hoogte te houden van de ontwikkelingen binnen jouw bedrijf:

1. Open of gesloten?

Het is essentieel om klanten te laten weten of je open of gesloten bent vanwege de corona maatregelen. Indien je bedrijf tijdelijk gesloten is, kun je de marketing “tijdelijk gesloten binnen het Google Mijn Bedrijf dashboard aanvinken om door te voeren. Normaal gesproken biedt Google deze optie niet aan, maar omdat veel bedrijven hier nu mee te maken krijgen is deze optie toegevoegd. Belangrijk om te weten is dat Google deze markering automatisch heeft toegevoegd voor bepaalde branches waarvan ze weten dat die gesloten moeten zijn vanwege het corona beleid. Vrijwel alle fysieke winkels, restaurants en horeca gelegenheden staan daarom gemarkeerd als tijdelijk gesloten. Google heeft alle beheerders hiervan per e-mail op de hoogte gesteld. Heb je deze melding ook ontvangen? Dan kunnen wij je helpen met het verwijderen van de markering indien jouw bedrijf gewoon open is.

Het instellen van afwijkende openingstijden is een andere optie die in deze periode vaak wordt gebruikt. Deze optie is normaliter bedoeld om aan te geven of je als bedrijf geopend bent op bepaalde feestdagen. Momenteel wordt de optie ook gebruikt om andere openingstijden te hanteren vanwege het coronavirus. Hiermee kunnen jouw klanten meteen zien wanneer je wel en niet geopend bent. Op die manier voorkom je dat klanten voor een gesloten deur staan.


2. Direct messaging

In deze tijd vinden klanten het prettig om direct contact te kunnen hebben met een bedrijf. Een e-mail versturen kost vaak extra moeite. Daarnaast wordt hier niet meteen op gereageerd. De optie “berichten sturen” brengt hier verandering in. Door deze optie in te schakelen, kunnen klanten in realtime contact opnemen via jouw bedrijfsprofiel op Google. Zij zien dan een knop “berichten” in jouw Google Bedrijfsvermelding en kunnen jou op elk gewenst moment een bericht sturen. Hierdoor kun je vragen van klanten meteen beantwoorden. Een vereiste is hierin is dat er binnen 24 uur wordt gereageerd om de betrokkenheid van jouw bedrijf te vergroten. Indien dit niet tijdig gebeurt, kan Google ervoor kiezen om de berichtenfunctie van jouw bedrijf uit te schakelen. De binnenkomende berichten worden weergegeven in de Google Mijn Bedrijf app. Ook ontvang je voor elk bericht een melding.

3. Posts gebruiken

In jouw Google bedrijfsvermelding kun je posts gebruiken om berichten te delen met jouw doelgroep. De post wordt direct in de zoekresultaten van Google weergegeven en is erg handig om in te zetten als je maatregelen hebt getroffen voor het coronavirus. Een post blijft zeven dagen zichtbaar en er wordt geadviseerd om tussen de 150 en 350 tekens te gebruiken.

Onderstaand een voorbeeld van zo’n post, of bekijk deze post online.

Hoe kan InfoTrade helpen?

Al een bedrijfsvermelding in Google, maar nog niet de nodige aanpassingen doorgevoerd rondom het coronavirus? Neem dan contact op met jouw contactpersoon of via het contactformulier en wij passen de bedrijfsvermelding direct voor je aan.

Wellicht ben je onderstaande melding al tegengekomen in je Google Ads account:


Zoals eerder besproken in het artikel:
Corona ontwikkelingen: vijf tips voor (automotive) bedrijven zijn mensen nu onzeker en is het aan te bevelen om jouw klanten duidelijk te informeren hoe ze met jouw bedrijf nu in contact kunnen komen. De Google Maps / Google bedrijfsvermelding of bedrijfsprofiel speelt hier een belangrijke rol in.

Er zijn verschillende opties die jou de mogelijkheid bieden om (potentiële) klanten op de hoogte te houden van de ontwikkelingen binnen jouw bedrijf:

1. Open of gesloten?

Het is essentieel om klanten te laten weten of je open of gesloten bent vanwege de corona maatregelen. Indien je bedrijf tijdelijk gesloten is, kun je de marketing “tijdelijk gesloten binnen het Google Mijn Bedrijf dashboard aanvinken om door te voeren. Normaal gesproken biedt Google deze optie niet aan, maar omdat veel bedrijven hier nu mee te maken krijgen is deze optie toegevoegd. Belangrijk om te weten is dat Google deze markering automatisch heeft toegevoegd voor bepaalde branches waarvan ze weten dat die gesloten moeten zijn vanwege het corona beleid. Vrijwel alle fysieke winkels, restaurants en horeca gelegenheden staan daarom gemarkeerd als tijdelijk gesloten. Google heeft alle beheerders hiervan per e-mail op de hoogte gesteld. Heb je deze melding ook ontvangen? Dan kunnen wij je helpen met het verwijderen van de markering indien jouw bedrijf gewoon open is.

Het instellen van afwijkende openingstijden is een andere optie die in deze periode vaak wordt gebruikt. Deze optie is normaliter bedoeld om aan te geven of je als bedrijf geopend bent op bepaalde feestdagen. Momenteel wordt de optie ook gebruikt om andere openingstijden te hanteren vanwege het coronavirus. Hiermee kunnen jouw klanten meteen zien wanneer je wel en niet geopend bent. Op die manier voorkom je dat klanten voor een gesloten deur staan.

2. Direct messaging

In deze tijd vinden klanten het prettig om direct contact te kunnen hebben met een bedrijf. Een e-mail versturen kost vaak extra moeite. Daarnaast wordt hier niet meteen op gereageerd. De optie “berichten sturen” brengt hier verandering in. Door deze optie in te schakelen, kunnen klanten in realtime contact opnemen via jouw bedrijfsprofiel op Google. Zij zien dan een knop “berichten” in jouw Google Bedrijfsvermelding en kunnen jou op elk gewenst moment een bericht sturen. Hierdoor kun je vragen van klanten meteen beantwoorden. Een vereiste is hierin is dat er binnen 24 uur wordt gereageerd om de betrokkenheid van jouw bedrijf te vergroten. Indien dit niet tijdig gebeurt, kan Google ervoor kiezen om de berichtenfunctie van jouw bedrijf uit te schakelen. De binnenkomende berichten worden weergegeven in de Google Mijn Bedrijf app. Ook ontvang je voor elk bericht een melding.

3. Posts gebruiken

In jouw Google bedrijfsvermelding kun je posts gebruiken om berichten te delen met jouw doelgroep. De post wordt direct in de zoekresultaten van Google weergegeven en is erg handig om in te zetten als je maatregelen hebt getroffen voor het coronavirus. Een post blijft zeven dagen zichtbaar en er wordt geadviseerd om tussen de 150 en 350 tekens te gebruiken.

Onderstaand een voorbeeld van zo’n post, of bekijk deze post online.

Hoe kan InfoTrade helpen?

Al een bedrijfsvermelding in Google, maar nog niet de nodige aanpassingen doorgevoerd rondom het coronavirus? Neem dan contact op met jouw contactpersoon of via het contactformulier en wij passen de bedrijfsvermelding direct voor je aan.

Ook interessant:

× Vragen? 👉