Future of Auto: trends en cijfers!

Eind mei werd tijdens de Google Marketing Livestream het onderdeel “Future of Auto” gepresenteerd. Hier kwamen de meest recente trends en cijfers uit de VS, met betrekking tot de automotive wereld, naar voren. De belangrijkste veranderingen in wat, hoe en waar autokopers kopen lichten wij hieronder toe! 

Wat kopen autokopers?

Het is allereerst belangrijk om te weten dat autokopers door de jaren heen een verschuiving ervaren in hetgeen wat zij kopen. Zo zijn het aantal zoekopdrachten naar elektrische voertuigen van januari tot maart 2021 verdubbeld. Verder overweegt tegenwoordig 58% van de nieuwe autokopers een hybride of elektrische auto binnen 6 maanden aan te schaffen.

Hoe kopen autokopers?

Daarnaast vindt er een verschuiving plaats van hoe autokopers kopen. Maar liefst 63% van de nieuwe autokopers besloot in het afgelopen half jaar namelijk online al welk model ze wilden kopen voordat ze überhaupt contact opnamen met de autodealer.

Waar kopen autokopers?

Ten slotte vindt er een verschuiving plaats van waar autokopers kopen. Dit leidt er toe dat 60% van de Amerikaanse autodealers tijd, geld en moeite investeert in manieren om stappen in het aankoopproces online te laten plaatsvinden. Er is immers vanuit de consumenten meer vraag naar online koopmogelijkheden.

Deze veranderingen dwingen autobedrijven en dealers om hun strategieën, communicatie en aanbod, kortom alles wat zij doen, te herzien. Zij moeten namelijk nog veel doen om het gat tussen de verwachtingen van consumenten en wat zij zelf leveren te verkleinen. Zorg daarom voor een uiterst goede (online) presentatie van jouw aanbod én zorg ervoor dat klanten met jou contact opnemen en niet met een andere dealer in gesprek gaan!

Ook interessant: