Waarom je Facebook Ads moet koppelen met WhatsApp

Eerder schreven we een artikel met tips voor automotive bedrijven tijdens de corona crisis. Hierin gaven we aan dat de consument wellicht minder snel de showroom in wandelt. Daarom adviseren wij om gebruik te maken van een extra, laagdrempelige manier om contact met jouw bedrijf op te nemen.

Voeg bijvoorbeeld een WhatsApp knop toe aan je website. WhatsApp biedt heel veel voordelen: het is laagdrempelig, een conversatie blijft voor zowel de potentiële klant als voor jou beschikbaar en je kan vanuit een chat aanbieden om te bellen of een videogesprek te voeren (met max. vier personen en wellicht wordt dit nog uitgebreid).

Wat is WhatsApp Business?

WhatsApp Business is een gratis app speciaal voor bedrijven. Zo kun je een catalogus maken met je producten of diensten en deze makkelijk communiceren met je potentiële klanten. Ook kun je automatische berichten instellen zodat een potentiële klant snel een reactie op zijn via Whatsapp verstuurde bericht krijgt. 

Koppeling met Facebook Ads

De Facebook advertenties kennen we natuurlijk allemaal. Je ziet een advertentie op je tijdlijn en kunt vervolgens doorklikken naar de website van de adverteerder voor informatie of om contact op te nemen. Het is mogelijk om klanten op een laagdrempelige manier contact met jou op te laten nemen. Dit doe je door WhatsApp te koppelen aan Facebook. 

Zodra je Facebook en WhatsApp gekoppeld hebt is het mogelijk om WhatsApp als actieknop toe te voegen. Hiermee kan degene die de advertentie ziet direct via WhatsApp contact met jouw bedrijf opnemen. Super laagdrempelig, want ze hoeven niet eerst naar de website te gaan.

Daarnaast is er de mogelijkheid om met behulp van WhatsApp weer onder de aandacht te komen bij mensen die recent je website hebben bezocht maar toen geen contact hebben opgenomen. Zo hebben we voor Autobedrijf Zieleman een Facebook campagne opgezet voor bezoekers van de pagina over onderhoud en die geen afspraak hebben gemaakt. Deze bezoekers krijgen een Facebook advertentie te zien met de optie om direct contact op te nemen via WhatsApp. 

Met deze laagdrempelige manier van adverteren en de uitgebreide targeting mogelijkheden binnen Facebook (en Instagram) kun je jouw potentiële doelgroep makkelijk bereiken. Hieronder enkele voorbeelden van Facebook advertenties waarin een WhatsApp actieknop is toegevoegd: 

Eerder schreven we een artikel met tips voor automotive bedrijven tijdens de corona crisis. Hierin gaven we aan dat de consument wellicht minder snel de showroom in wandelt. Daarom adviseren wij om gebruik te maken van een extra, laagdrempelige manier om contact met jouw bedrijf op te nemen.

Voeg bijvoorbeeld een WhatsApp knop toe aan je website. WhatsApp biedt heel veel voordelen: het is laagdrempelig, een conversatie blijft voor zowel de potentiële klant als voor jou beschikbaar en je kan vanuit een chat aanbieden om te bellen of een videogesprek te voeren (met max. vier personen en wellicht wordt dit nog uitgebreid).

Wat is WhatsApp Business?

WhatsApp Business is een gratis app speciaal voor bedrijven. Zo kun je een catalogus maken met je producten of diensten en deze makkelijk communiceren met je potentiële klanten. Ook kun je automatische berichten instellen zodat een potentiële klant snel een reactie op zijn via Whatsapp verstuurde bericht krijgt. 

Koppeling met Facebook Ads

De Facebook advertenties kennen we natuurlijk allemaal. Je ziet een advertentie op je tijdlijn en kunt vervolgens doorklikken naar de website van de adverteerder voor informatie of om contact op te nemen. Het is mogelijk om klanten op een laagdrempelige manier contact met jou op te laten nemen. Dit doe je door WhatsApp te koppelen aan Facebook. 

Zodra je Facebook en WhatsApp gekoppeld hebt is het mogelijk om WhatsApp als actieknop toe te voegen. Hiermee kan degene die de advertentie ziet direct via WhatsApp contact met jouw bedrijf opnemen. Super laagdrempelig, want ze hoeven niet eerst naar de website te gaan.

Daarnaast is er de mogelijkheid om met behulp van WhatsApp weer onder de aandacht te komen bij mensen die recent je website hebben bezocht maar toen geen contact hebben opgenomen. Zo hebben we voor Autobedrijf Zieleman een Facebook campagne opgezet voor bezoekers van de pagina over onderhoud en die geen afspraak hebben gemaakt. Deze bezoekers krijgen een Facebook advertentie te zien met de optie om direct contact op te nemen via WhatsApp. 

Met deze laagdrempelige manier van adverteren en de uitgebreide targeting mogelijkheden binnen Facebook (en Instagram) kun je jouw potentiële doelgroep makkelijk bereiken. Hieronder enkele voorbeelden van Facebook advertenties waarin een WhatsApp actieknop is toegevoegd: 

Whatsapp koppelen met Facebook ads 2
Whatsapp koppelen met Facebook ads 1
Whatsapp koppelen met Facebook ads 2
Whatsapp koppelen met Facebook ads 1
Whatsapp koppelen met Facebook ads 2
Whatsapp koppelen met Facebook ads 1

Ook aan de slag met WhatsApp?

Ben je enthousiast geraakt over de mogelijkheden en wil je meer weten? Neem contact met ons op via 023 – 540 6085 of vul onderstaand contactformulier in.

Ook aan de slag met WhatsApp?

Ben je enthousiast geraakt over de mogelijkheden en wil je meer weten? Neem contact met ons op via 023 – 540 6085 of vul onderstaand contactformulier in.

Ook interessant:

× Vragen? 👉