Podcast: Online marketing budget optimaal benutten

Oprichter Wilbert Philippo en Senior Consultant Arjan van Olst hebben in samenwerking met DCDW een interessante podcast opgenomen. Hij is bedoeld om kennis te delen en om bij te dragen aan de verbetering van online marketing in de automotive branche. Doe er je voordeel mee en beluister de podcast!

♬ Podcast: De uitdaging van online marketing is het budget optimaal benutten

Tijdens de podcast bespreken Paul, Wilbert en Arjan de meest actuele online marketingtrends: attributie, automation en video. Daarnaast wordt er veel gesproken over het Google platform en hoe je daar meer uit kan halen als dealer of autobedrijf. Hiermee wordt niet bedoeld dat je direct meer geld gaat betalen, maar er wordt gekeken naar manieren om beter te optimaliseren. Hieronder volgt een beknopte omschrijving per besproken onderwerp:

Trends

In 2020 zijn dit drie belangrijke online marketing trends waar kansen liggen: attributie, automation en video.

  1. Attributie: binnen de attributie wordt gekeken waar de eerste click vandaan komt. Ook met grote budgetten kan je verkeerde keuzes maken als je niet weet via welk kanaal de eerste click het best converteert naar de laatste click.
  2. Automation: met automation wordt het makkelijker om advertentieruimte in te kopen.
  3. Video: met video’s kan je online campagnes relatief voordelig verder optimaliseren.

Automatisering

First party cookies verdwijnen, waardoor bedrijven die online campagnes inzetten steeds afhankelijker worden van Google. Door strengere privacyregels worden tracking cookies in steeds meer browsers uitgeschakeld. Dit betekent echter niet dat Google jou niet herkent. Als je Google Chrome gebruikt, en ingelogd bent op bijvoorbeeld je telefoon, laptop of tablet, weet Google precies wie jij bent. Ook zonder cookies kan Google jou overal volgen en weten wat je op het internet doet. Over het algemeen wordt gezegd dat Google 77 duizend kenmerken per internetgebruiker weet. Wanneer je als bedrijf voor online marketing gebruikmaakt van de diensten van Google (adverteren via display, Youtube of DoubleClick), kan je meer inzicht krijgen in deze kenmerken, maar Google blijft de eigenaar van deze data. Vroeger optimaliseerden wij onze campagnes op basis van de eigen data van klanten. Nu gaat dat volledig geautomatiseerd via de systemen van Google.

Kunstmatige intelligentie

Er zijn zoveel verschillende marketingtools en manieren om platformen te gebruiken dat goed strategisch advies belangrijker is dan ooit. We zien dat het optimaal inzetten van het budget een grote uitdaging is voor bedrijven. Uit ervaring weten we dat geautomatiseerde systemen niet feilloos werken. Je moet er doorlopend aandacht aan besteden en de tools op de juiste manier inzetten, zodat jouw marketingboodschap bij de meest relevante persoon terechtkomt. Het maakt niet uit via welke website of welk ander platform je dat doet, als je de juiste persoon maar bereikt.

Google Mijn Bedrijfsvermelding

Bedrijven kunnen meer uit hun Google Mijn Bedrijfspagina halen door relevante gegevens te updaten. Zorg bijvoorbeeld dat je actuele openingstijden vermeldt, tevens voor de feestdagen en andere bijzonderheden. Daarnaast is het van belang om foto’s, video’s en berichten te uploaden om de bedrijfsvermelding zo volledig mogelijk te maken. Dit maakt het voor mensen aantrekkelijker om jouw bedrijf te bezoeken. Ook is het goed voor de (lokale) naamsbekendheid.

Beluister hieronder podcast van DCDW gehost door Paul de Vries:

Nog meer interessante podcasts beluisteren? Op deze pagina vind je verschillende podcasts over de behoeften van kopers in de aankoopfase, Google Analytics versus de customer journey en het inzetten van Facebook om doelgericht te adverteren.

Oprichter Wilbert Philippo en Senior Consultant Arjan van Olst hebben in samenwerking met DCDW een interessante podcast opgenomen. Hij is bedoeld om kennis te delen en om bij te dragen aan de verbetering van online marketing in de automotive branche. Doe er je voordeel mee en beluister de podcast!

♬ Podcast: De uitdaging van online marketing is het budget optimaal benutten

Tijdens de podcast bespreken Paul, Wilbert en Arjan de meest actuele online marketingtrends: attributie, automation en video. Daarnaast wordt er veel gesproken over het Google platform en hoe je daar meer uit kan halen als dealer of autobedrijf. Hiermee wordt niet bedoeld dat je direct meer geld gaat betalen, maar er wordt gekeken naar manieren om beter te optimaliseren. Hieronder volgt een beknopte omschrijving per besproken onderwerp:

Trends

In 2020 zijn dit drie belangrijke online marketing trends waar kansen liggen: attributie, automation en video.

  1. Attributie: binnen de attributie wordt gekeken waar de eerste click vandaan komt. Ook met grote budgetten kan je verkeerde keuzes maken als je niet weet via welk kanaal de eerste click het best converteert naar de laatste click.
  2. Automation: met automation wordt het makkelijker om advertentieruimte in te kopen.
  3. Video: met video’s kan je online campagnes relatief voordelig verder optimaliseren.
Automatisering

First party cookies verdwijnen, waardoor bedrijven die online campagnes inzetten steeds afhankelijker worden van Google. Door strengere privacyregels worden tracking cookies in steeds meer browsers uitgeschakeld. Dit betekent echter niet dat Google jou niet herkent. Als je Google Chrome gebruikt, en ingelogd bent op bijvoorbeeld je telefoon, laptop of tablet, weet Google precies wie jij bent. Ook zonder cookies kan Google jou overal volgen en weten wat je op het internet doet. Over het algemeen wordt gezegd dat Google 77 duizend kenmerken per internetgebruiker weet. Wanneer je als bedrijf voor online marketing gebruikmaakt van de diensten van Google (adverteren via display, Youtube of DoubleClick), kan je meer inzicht krijgen in deze kenmerken, maar Google blijft de eigenaar van deze data. Vroeger optimaliseerden wij onze campagnes op basis van de eigen data van klanten. Nu gaat dat volledig geautomatiseerd via de systemen van Google.

Kunstmatige intelligentie

Er zijn zoveel verschillende marketingtools en manieren om platformen te gebruiken dat goed strategisch advies belangrijker is dan ooit. We zien dat het optimaal inzetten van het budget een grote uitdaging is voor bedrijven. Uit ervaring weten we dat geautomatiseerde systemen niet feilloos werken. Je moet er doorlopend aandacht aan besteden en de tools op de juiste manier inzetten, zodat jouw marketingboodschap bij de meest relevante persoon terechtkomt. Het maakt niet uit via welke website of welk ander platform je dat doet, als je de juiste persoon maar bereikt.

Google Mijn Bedrijfsvermelding

Bedrijven kunnen meer uit hun Google Mijn Bedrijfspagina halen door relevante gegevens te updaten. Zorg bijvoorbeeld dat je actuele openingstijden vermeldt, tevens voor de feestdagen en andere bijzonderheden. Daarnaast is het van belang om foto’s, video’s en berichten te uploaden om de bedrijfsvermelding zo volledig mogelijk te maken. Dit maakt het voor mensen aantrekkelijker om jouw bedrijf te bezoeken. Ook is het goed voor de (lokale) naamsbekendheid.

Beluister hieronder podcast van DCDW gehost door Paul de Vries:

Nog meer interessante podcasts beluisteren? Op deze pagina vind je verschillende podcasts over de behoeften van kopers in de aankoopfase, Google Analytics versus de customer journey en het inzetten van Facebook om doelgericht te adverteren.

Ook interessant:

× Vragen? 👉