Automotive podcasts in samenwerking met DCDW

Oprichter Wilbert Philippo heeft in samenwerking met DCDW een aantal interessante podcasts opgenomen. Het achterliggende doel van deze podcasts is het delen van kennis om de online automotive beter te maken. Doe er je voordeel mee en beluister ze alle drie!

♬ Podcast 1: Autokopers voeden in de aankoopfase

In de autoleasebranche is het vaak een grote uitdaging om online marketing kanalen op een juiste manier in te zetten. Grote dealerholdings, leasemaatschappijen en andere mobiliteitsbedrijven vallen uit gewoonte terug op zichtbare traditionele reclames op de radio, tv en billboards. Dit doen ze omdat de kennis van online marketingcampagnes vaak ontbreekt. Ondanks dat online marketing kanalen het mogelijk maken om potentiële kopers continu te voeden met (nieuwe) informatie, waardoor de koopbereidheid wordt gestimuleerd. Beluister de onderstaande podcast om meer te weten te komen over de behoeften van automotive kopers in de aankoopfase. De podcast is gehost door Paul de Vries:


♬ Podcast 2: Met data naar effectieve Facebook campagnes

Facebook weet het meteen als iemand op zoek is naar een auto. Als dealerbedrijf is het daarom een gemiste kans als je niet in beeld bent bij mensen uit de regio die interesse hebben in jouw product. Je kunt de data van Facebook gebruiken om je zichtbaarheid aanzienlijk te vergroten. Hierbij is het van belang om te onthouden dat pure aantallen niet zoveel zeggen. Het gaat meer om de kwaliteit. In de tweede podcast wordt uitgelegd hoe je Google Analytics kunt gebruiken om inzicht te krijgen in de customer journey van een (potentiële) klant. Al met al is het voor dealers bijna noodzakelijk om deze data goed te bestuderen, wat hierdoor kom je te weten of je online marketingbudget goed besteed is. Ook kom je erachter of websitebezoekers voldoende converteren in concrete verkopen.


♬ Podcast 3: Inhaalslag op Facebook – doelgerichter adverteren

Zoals gezegd zijn autodealers nog erg gefocust op het genereren van conversies. Dat is logisch, maar branding van je merk en je bedrijf is nét zo belangrijk. Wilbert legt in deze podcast uit hoe autobedrijven kanalen zoals mobiel, video en Facebook kunnen inzetten om meer aanwezigheid te creëren. Daarbij kun je je afvragen of je hier als autobedrijf zelf tijd en energie in moet investeren? Of is het raadzaam om dit uit te besteden?

Beluister hieronder podcast 3 van DCDW gehost door Paul de Vries:

Oprichter Wilbert Philippo heeft in samenwerking met DCDW een aantal interessante podcasts opgenomen. Het achterliggende doel van deze podcasts is het delen van kennis om de online automotive beter te maken. Doe er je voordeel mee en beluister ze alle drie!

♬ Podcast 1: Autokopers voeden in de aankoopfase

In de autoleasebranche is het vaak een grote uitdaging om online marketing kanalen op een juiste manier in te zetten. Grote dealerholdings, leasemaatschappijen en andere mobiliteitsbedrijven vallen uit gewoonte terug op zichtbare traditionele reclames op de radio, tv en billboards. Dit doen ze omdat de kennis van online marketingcampagnes vaak ontbreekt. Ondanks dat online marketing kanalen het mogelijk maken om potentiële kopers continu te voeden met (nieuwe) informatie, waardoor de koopbereidheid wordt gestimuleerd. Beluister de onderstaande podcast om meer te weten te komen over de behoeften van automotive kopers in de aankoopfase. De podcast is gehost door Paul de Vries:

♬ Podcast 2: Met data naar effectieve Facebook campagnes

Facebook weet het meteen als iemand op zoek is naar een auto. Als dealerbedrijf is het daarom een gemiste kans als je niet in beeld bent bij mensen uit de regio die interesse hebben in jouw product. Je kunt de data van Facebook gebruiken om je zichtbaarheid aanzienlijk te vergroten. Hierbij is het van belang om te onthouden dat pure aantallen niet zoveel zeggen. Het gaat meer om de kwaliteit. In de tweede podcast wordt uitgelegd hoe je Google Analytics kunt gebruiken om inzicht te krijgen in de customer journey van een (potentiële) klant. Al met al is het voor dealers bijna noodzakelijk om deze data goed te bestuderen, wat hierdoor kom je te weten of je online marketingbudget goed besteed is. Ook kom je erachter of websitebezoekers voldoende converteren in concrete verkopen.

♬ Podcast 3: Inhaalslag op Facebook – doelgerichter adverteren

Zoals gezegd zijn autodealers nog erg gefocust op het genereren van conversies. Dat is logisch, maar branding van je merk en je bedrijf is nét zo belangrijk. Wilbert legt in deze podcast uit hoe autobedrijven kanalen zoals mobiel, video en Facebook kunnen inzetten om meer aanwezigheid te creëren. Daarbij kun je je afvragen of je hier als autobedrijf zelf tijd en energie in moet investeren? Of is het raadzaam om dit uit te besteden?

Beluister hieronder podcast 3 van DCDW gehost door Paul de Vries:

Ook interessant: