Volg deze tips voor meer abonnees op jouw automotive YouTube kanaal

Een eigen YouTube kanaal is een ‘must’ voor ieder succesvol automotive bedrijf dat wil groeien. Video is de laatste jaren steeds belangrijker geworden en deze trend blijft zich voortzetten. Wij hebben hier al eerder over geschreven in een eerder blogartikel. Het aantal abonnees van jouw YouTube kanaal is erg van belang zodra je gaat starten met het maken van video’s. Hoe groter het aantal abonnees, hoe groter jouw bereik en daarmee ook hoe hoger jij online scoort. Dit zorgt voor een betere online ranking op zowel YouTube als Google. Uiteindelijk is dat precies wat jij wilt. Wij geven je 8 tips voor het verbeteren van een YouTube kanaal.

Tip 1: Speel in op automotive trends en ontwikkelingen

Als jij op de hoogte bent van de nieuwste ontwikkelingen en trends binnen de automotive sector, ben jij de eerste die een antwoord geeft op de vragen die een trend of ontwikkeling oproepen. Hoe actueler de video, des te groter is ook de kans dat jij bovenin de zoekresultaten terechtkomt op YouTube. En hoe langer jouw abonnees kijken naar de video, hoe interessanter de video is en hoe beter jij dan weer scoort. Dus blijf altijd op de hoogte van de nieuwste automotive ontwikkelingen, speel daar meteen op in door een video te maken en scoor bij de abonnees met de informatie die ze van jou ontvangen.

Tip 2: Zorg voor interessante content

Een goede video grijpt direct de aandacht van de kijker en zorgt dat deze lang blijft kijken. Zorg dat je met de video een verbinding met de kijker tot stand brengt; vertel een duidelijk en interessant verhaal. Een kijker die de waarde van de video inziet, zal zich sneller abonneren en kan niet wachten op jouw volgende video.

Tip 3: Creëer zichtbaarheid door te reageren op relevante video’s

Door te reageren op inhoudelijk relevante video’s op andere YouTube kanalen ben je direct zichtbaar voor jouw doelgroep. Per slot van rekening hebben zij dezelfde interesses en zijn potentiële abonnees voor jou. Het is ook aan te raden om tips en nuttige reacties achter te laten bij die video’s. Daardoor kom je over als deskundig en is de wil om jou te volgen groter.

Tip 4: Maak jouw doelgroep duidelijk in de video

Het is altijd belangrijk om de doelgroep duidelijk te bepalen en dit ook zichtbaar te maken in de video. Focus op de doelgroep, niet op de video, zodat de doelgroep ook daadwerkelijk wordt bereikt en in beweging komt door zich te abonneren. Bepaal van tevoren wat je wilt bereiken en wie je wilt informeren zodat kijkers enthousiast worden over jouw product of dienst.

Tip 5: Vraag kijkers om zich te abonneren

Voeg een call-to-action toe aan de video, dit is een oproep om een actie uit te voeren. Meestal zit deze aan het einde van de video, waarin bijvoorbeeld de mogelijkheid gegeven wordt om abonnee te worden. Zorg dat deze boodschap duidelijk zichtbaar is, zodat deze niet over het hoofd kan worden gezien. Want zoals al eerder beschreven, hoe meer abonnees, hoe beter de zichtbaarheid van de video en daarmee een goed bereik van jouw doelgroep.

Tip 6: Maak gebruik van Google Ads voor het verbeteren van een YouTube kanaal

Jaren geleden is YouTube overgenomen door Google. Door gebruik te maken van verschillende advertentie mogelijkheden op Google Ads kun je zeer gericht jouw doelgroep bereiken. Een prettige bijkomstigheid is dat je pas betaalt als de video is bekeken of wanneer iemand interactie met jouw video heeft gehad. Wij leggen kort de verschillen tussen de advertentie indelingen uit:

Trueview-Instream

Een Trueview-Instream advertentie kan voor, tijdens of na een andere video worden afgespeeld. Hier heeft de kijker de mogelijkheid om na 5 seconden de advertentie over te slaan. Het voordeel van deze advertentie-indeling is dat je pas betaald als de video minimaal 30 seconden is bekeken. Dit is als je kiest voor de Cost Per View. Een andere keuze is de Cost Per Mile, waarbij je per 1000 vertoningen betaalt.

Trueview Discovery

Een andere mogelijkheid is om te adverteren boven gerelateerde video’s. Dit kan zowel in de zoekresultaten als op de homepage van YouTube. Voor deze advertenties betaal je als de kijker echt op de video klikt.

Tip 7: Pas Bumperadvertenties toe

Een bumperadvertentie is een advertentie van maximaal 6 seconden. Deze advertentie worden ook voor-, tijdens-, of na een video weergegeven. Het grote voordeel is dat bezoekers de advertentie niet weg kunnen klikken, waardoor je er zeker van bent dat jouw doelgroep de advertentie daadwerkelijk ziet.

Tip 8: Maak gebruik van influencers

Het inzetten van influencers is een goede manier om jouw doelgroep te bereiken. Voor wie denkt dat gebruik maken van influencers alleen werkt voor mode en fashion merken heeft het mis. Iedere doelgroep heeft  influencers die als ambassadeur kunnen en willen optreden voor jouw onderneming. Deze samenwerkingen zorgen er vaak voor dat er een onuitwisbare indruk achter wordt gelaten en er een persoonlijke verbinding ontstaat met de doelgroep.

Hulp nodig om jouw YouTube kanaal te laten groeien?

Onze online marketing specialisten zijn al jaren enthousiast over YouTube en de kansen die het biedt. Juist omdat het gebruik van video zorgt voor meer verbinding bij huidige en toekomstige klanten van jouw onderneming. In Nederland maken dagelijks zo’n 2,2 miljoen mensen gebruik van YouTube en dit aantal groeit nog steeds. Reden genoeg om extra aandacht aan te besteden aan het verbeteren van een YouTube kanaal. Uiteindelijk betekent meer abonnees niet alleen meer bereik, maar kun je ook aan meer mensen laten zien dan jij deskundig bent in jouw vakgebied. Heb je hulp nodig? Wij nemen je met alle plezier mee in de wereld van YouTube met alle mogelijkheden die voor je open liggen. Neem online contact op met onze medewerkers via on contactformulier of bel op werkdagen tussen 09:00 en 21:00 uur op 023 540 6085.

Ook interessant:

Blog
Dennis Stritzko

Occasions op Facebook

Naast de bekende auto portals als Autoweek, AutoScout 24 en Gaspedaal en Marktplaats maken autobedrijven steeds meer gebruik van Facebook om hun occasions aan te

LEES MEER »
× Vragen? 👉