In 2018 was TikTok nog bekend onder de naam Musical.ly, een app waarin kindereren karaoke-versies van hun favoriete nummers konden opnemen. 

Maar nadat Musical.ly opgenomen werd in TikTok en de gebruikersaantallen flink op liepen, zag je dat de app steeds meer door de gebruikers wordt overgenomen. 

Nu in 2023, wordt de doelgroep steeds breder en heeft TikTok de wereld van social media veroverd. Tegenwoordig wordt de app door alle leeftijden gebruikt, waardoor het nu ook interessant is om TikTok mee te nemen in je marketing strategie als automotive bedrijf.

Adverteren op TikTok staat nog in de kinderschoenen en doordat er nog niet veel bedrijven hier gebruik van maken is het nog relatief goedkoop om gebruik te maken van betaalde advertenties. 

Adverteren op TikTok heeft nog veel meer voordelen zoals:

  • Bereik: TikTok heeft meer dan 2 miljard gebruikers wereldwijd, wat betekent dat uw advertenties aan een enorme doelgroep kunnen worden getoond.
  • Betrokkenheid: TikTok-gebruikers zijn meestal jongeren die actief zijn op het platform en graag content delen en interactie hebben met anderen. Dit kan leiden tot hogere betrokkenheid met uw advertenties en merk.
  • Creativiteit: TikTok staat bekend om de creativiteit van zijn gebruikers en de mogelijkheid om korte, visueel aantrekkelijke video’s te maken. Dit kan een unieke kans bieden voor bedrijven om creatief te zijn met hun advertenties en zich te onderscheiden van andere merken.
  • Targeting: TikTok biedt verschillende targeting-opties, waaronder demografische targeting, interessegebieden en apparaat gebruik. Dit kan helpen om ervoor te zorgen dat uw advertenties worden weergegeven aan de juiste doelgroep.
  • Meetbaarheid: TikTok biedt uitgebreide rapportage- en meetfuncties, zodat u het effect van uw advertenties op het platform kunt meten en aanpassen om ervoor te zorgen dat ze het maximale rendement opleveren.

Meer weten? Plan nu een gratis advies meeting

Vrijblijvende video call van 30 minuten met een van de InfoTrade partners Wilbert Philippo of Remco Roos. Via Microsoft Teams, Google Meet of Zoom. Op de dag en tijdstip dat het jou het beste uitkomt!