Blijf relevant met deze online marketing tips!

Zoals je waarschijnlijk al weet, zijn er genoeg veranderingen in de automotive. Technologie verandert al jaren de manier waarop bedrijven werken. Het gaat allemaal in een sneltrein vaart en als je niet op let, loopt je dealerbedrijf waarschijnlijk binnen de kortste keren achter. Ben jij nog relevant?

1. Online zichtbaarheid

Het belang van zoekmachineoptimalisatie kan onmogelijk worden overschat. Google gebruikt SEO-codering om relevante inhoud te vinden op basis van zoektermen dat iemand gebruikt bij het ‘googlen’. Hoe relevanter jouw content, hoe hoger jouw SEO-ranking, hoe groter de kans dat je gevonden wordt. Lees hier hoe je jouw SEO strategie aanpakt.

‘Alexa, zoek de beste dealer!’

Jouw online zichtbaarheid is belangrijker dan ooit nu het gebruik van spraakgestuurde zoeksoftware een van de snelst groeiende consumententrends is. Consumenten spreken tegen Alexa, Siri, en andere vormen van AI in plaats van dingen in zoekbalken typen. Dit verandert de formulering van zoektermen en daarmee de dynamiek van SEO.

Iemand in jouw omgeving die op zoek is naar een nieuwe auto, kan bijvoorbeeld zeggen: “Alexa, wat is de beste autodealer bij mij in de buurt?” Met behulp van geo-lokalisatie en de trefwoorden vindt Alexa de meest geschikte inhoud.

iPhone Siri Voice Search

2. Gebruiksvriendelijke website

Biedt je (potentiële) klanten een handige, gebruiksvriendelijke online ervaring. Bijna 90% van de consumenten onderzoeken producten online voordat ze een aankoop doen. Om die reden is het bij automarketing belangrijk dat je een kwaliteitservaring biedt terwijl klanten naar auto’s zoeken en informatie. 

Veel mensen gebruiken verschillende mobiele apparaten, zorg daarom dat jouw website is geoptimaliseerd voor smartphones, tablets, enz. Anders worden de pagina’s langzaam en onjuist geladen, en dan raak je de aandacht van de potentiële klant kwijt.

3. E-mailmarketing

Consumenten moeten een marketingboodschap meerdere keren horen voordat ze een betalende klant worden. Daarom heb je een manier nodig om consumenten die interesse tonen in jouw dealerbedrijf te ‘retargeten’. Een manier om dit te doen is via e-mailmarketing. Stel geautomatiseerde e-mails in om potentiële kopers eraan te herinneren waarom ze een nieuwe auto willen. 

Je kunt ook kortingen en andere promoties sturen om het aantrekkelijker te maken. Door gebruikers toegang te geven tot exclusieve inhoud, kortingen en andere promoties moedig je ze aan om zich te abonneren op jouw e-mails. Zelfs als ze geen gebruik maken van die deals, heb je nog steeds een directe communicatielijn.

4. Sociale media marketing

Ondertussen zijn social media niet meer weg te denken, of je er nu van houdt, er een hekel aan hebt, ze gaan nergens heen. In 2020 was maar liefst 96% van de Nederlanders actief op social media. De meeste mensen gebruiken meerdere platforms dagelijks. De kans is groot dat je jouw doelgroep hier treft, een fantastisch marketing instrument dus! 

Gebruik social media om je naamsbekendheid te vergroten, relevante content te publiceren en contact te leggen met consumenten. Je kan je bereik organisch uit breiden of betalen zodat jouw content meer mensen bereikt. Lees hier hoe jij jouw sociale media effectief in zet.

Wil je sparren over jouw marketingstrategie? Neem dan vandaag nog contact met ons op!

Ook interessant: